Wanneer je kijkt naar het verleden met de kennis van nu, dan is iedereen helderziend. Toen Boer & Croon het moeilijk had in de jaren 2013 en 2014 hebben we afscheid moeten nemen van mensen en activiteiten, waaronder de consultancytak. Achteraf gezien was dat toen een juiste keuze.

We leven in een wereld die constant in beweging is, een markt die grote flexibiliteit eist. Daar moet je als organisatie op kunnen inspelen en in mee kunnen gaan. De traditionele werkwijze van de grote consultants sluit hier niet bij aan. Wanneer je relevant wil blijven moet je weg uit dat grote kantoorgebouw aan de rand van de stad, ver weg van je klanten. Langs de zijlijn advies geven, een rapport publiceren, in plaats van concreet in de lijn met opdrachtgever verandering realiseren, dat kan niet meer. Reflecterend op die feiten kwamen wij bij Boer & Croon tot de conclusie dat het anders moet.

Stil geweest, niet stil gezeten

In die reflectieperiode zijn we stil geweest. Die stilte was nodig om tot een beter, toekomstgericht, bedrijf te komen zonder de basis van 45 jaar Boer & Croon te verliezen. Zo zijn we teruggegaan naar de kern, een bedrijf dat gebouwd is op sterke netwerken en een basis van goede eigen medewerkers. Dat geeft niet alleen flexibiliteit maar zorgt er ook voor dat je levert wat nodig is om een probleem op te lossen in plaats van de focus te leggen op het verkopen van beschikbare capaciteit.  We hebben onze oude netwerken ingrijpend vernieuwd en actieve communities opgericht van CFO’s, Zorgdirecteuren, Retailers, Herstructureerders en HR managers. Moderne, hechte netwerken van zorgvuldig geselecteerde ondernemers, bestuurders en managers. Met deze communities komen wij de vraag van de markt tegemoet. Een duidelijke scheiding van interim en vast is niet meer van deze tijd en zo denken wij ook niet meer. Vijf jaar geleden was Boer & Croon nog een interim-bureau, vandaag plaatsen wij net zo veel mensen in vaste dienst als op interim basis. Het plaatsen van mensen is maatwerk en daar ligt onze kracht.

Ook zijn we verhuisd naar een kantoor aan het IJ. Dichterbij de samenleving en te midden van innovatieve techbedrijven als TomTom, WeTransfer en Booking.com. Dat is een bewuste keuze, weg van het isolement. We laten ons onderdompelen in de energie, creativiteit en verandering die nieuwe bedrijven bieden.

Daar horen ook nieuwe (jonge) partners bij zoals Jaap Heeringa en Mariska Seijsener die zich storten op onze Young Executive propositie. En partners die de regio vertegenwoordigen. Zo is Boer & Croon niet alleen actief in de Randstad maar ook sterk vertegenwoordigd in de regio Noord-Nederland, Zeeland en binnenkort in Eindhoven en Brabant Dat vinden wij belangrijk, die persoonlijke aandacht, dichtbij de klant.

Zet de mens centraal

Bij Boer & Croon beseffen we als geen ander dat ons werk om mensen draait. Daarom staat bij ons de mens centraal. Daar horen hechte communities bij, maar ook voldoende begeleiding voor de interim managers en bestuurders die wij plaatsen.

Ook investeren wij flink in onze Young Executives (YE’s) en Young Managers. Zij krijgen een unieke meerjarige opleiding tot manager van de toekomst. Zij ontwikkelen bij ons zowel de theoretische als praktische vaardigheden en komen versneld in posities waarin ze directe en eigen verantwoordelijkheid dragen. Vaak opereren onze YE’s in teams met onze interimmanagers en met onze partners. Die combinatie van jong talent, digital natives die agile werken, en bewezen leiderschap, dat is iets unieks en heel krachtig. Het is de nieuwe manier van consulting, een uniek en competitief aanbod aan de markt geheel gericht op het ontwikkelen en veranderen van een organisatie van binnenuit.

Het is deze manier van kijken naar ons werk die Boer & Croon onderscheidend maakt op de markt. Weg van de declarabiliteit, de focus ligt niet op het wegzetten van mensen, maar op het investeren in onze mensen. Onze jonge talenten zijn daarom geen know it alls, maar learn it alls.

Boer & Croon zal daarom niet adviseren vanaf de zijlijn of een greenfieldproject als oplossing aandragen. Wij geloven niet in rapporten. Wij werken liever van binnenuit, binnen de klantorganisatie, de aansturing moet zoveel mogelijk bij de klant en binnen de bestaande rapportagelijnen blijven. Zo werk je samen om een gedragen resultaat neer te zetten.

Voorwaarts

Op deze basis bouwen we voort. Sterk op de relatie en lerend van onze omgeving. Wij zijn niet bang voor verandering maar omarmen deze. Boer & Croon begrijpt dat wanneer je wilt groeien, je luistert naar je opdrachtgevers. Dat je niet geïsoleerd aan de rand van de stad moet zitten, in een bubbel tussen gelijkgestemden, maar dicht op de maatschappij en je klant.

Wij kijken nu verder en verleggen de focus  op samenwerking en het aangaan van partnerschappen. Partnerschappen met partijen die op dezelfde wijze kijken naar mensen en cliëntrelaties als wij en die relevante kennis voor onze cliënten beschikbaar maken. Daarbij kijkt Boer & Croon over de landsgrenzen heen. Onze toekomst heeft zeker een internationaal tintje.