Customer Excellence

Wij streven naar optimale klantervaringen om maximale klantwaarde te creëren.

Ervaringen die klanten met een organisatie hebben zijn onlosmakelijk verbonden met de algehele waardering van de organisatie. Waar voorheen klantgerelateerde zaken, zoals merkbeleving, klanttevredenheid en klantinteractie enkel een marketingaangelegenheid waren, tonen nu de grote winnaars in de markt aan dat het bieden van een optimale klantervaring misschien wel de grootste driver is van omzetgroei. En dat het loont om dit door de gehele organisatie gedragen en uitgevoerd te hebben. Met onze Customer Excellence-dienstverlening helpen wij je om deze optimale klantbeleving met uw organisatie te bereiken.

De voordelen van een Customer Excellence

Customer Excellence is nauw verbonden met customer experience, klantbeleving en klantgericht ondernemen. Customer Excellence omvat echter álle elementen van de klantervaring tijdens de gehele klantreis en van de interactie met een organisatie.

De meerwaarde van deze focus zien we bij organisaties als Coolblue, Picnic, Netflix en Adyen.  De gemene deler is dat zij allen de klantervaring als essentieel en fundamenteel onderdeel van hun businessmodel beschouwen. Met continue groei en de marktpositie die zij hebben bereikt, tonen zij aan dat een optimaal klantgerichte organisatie concurrentievoordeel biedt.

Wij zien dat een sterke klantfocus in de organisatie kan zorgen voor omzetgroei én kostenreductie, meer klanten, een hogere NPS én loyalere klanten.

Of zoals Forbes het mooi verwoordt: “Return on Experience is the new Return on Investment”.

Hoe wij werken

Met Customer Excellence zetten wij de klant centraal bij iedere interactie met uw organisatie. Van CX-strategie tot realisatie, van het begin tot het eind zijn wij betrokken bij het verbeteren van de klantervaring. Wij zijn verbindend in de hele organisatie en brengen wij snelheid, kennis en flexibiliteit. Het gaat om hóe we het doen, daarin onderscheiden wij ons.

Voorbeelden van projecten en onze CX-dienstverlening:

  • Aan de hand van een Customer Excellence-framework helpen wij de verbeterkansen te bepalen. Het framework geeft inzicht in het maturity niveau en potentieel van uw organisatie op het gebied van Customer Excellence Management. Customer Journey Mapping en Customer Lifecycle Management kunnen daarnaast bijdragen aan het verhogen van inzicht in verbeterkansen op het gebied van klantervaringen.
  • Aan de hand van data genereren we customer insights en voeren wij gericht de verbetermogelijkheden in uw organisatie door.
  • Klantwaarde verbeteren gaat niet zonder medewerkers. Bereik een verhoogde medewerkerstevredenheid en betrokkenheid door Employee Journey Improvements.
  • Voor het duurzaam borgen van deze transformatie hebben wij oog voor de gehele organisatie van ketensturing, de (continue) feedbackloop tot aan klantgericht leiderschap en cultuur.

Hoe wij onze klanten centraal stellen

Vanuit Boer & Croon Management Solutions zoeken wij in al onze opdrachten naar het toevoegen van de juiste klantwaarde: de juiste oplossing op maat voor onze klanten. Elke organisatie is immers anders en elk probleem uniek. Wij werken samen met de organisatie, vanuit hun eigen kracht, om duurzaam resultaat te leveren en daarbij direct bij te dragen aan een duidelijke klantgerichte cultuur in de organisatie.

Verder praten?

Benieuwd hoe het is om in de schoenen van jouw klant te staan? Weten hoe de organisatie scoort bij jouw klanten en waar je de klantervaringen kan verbeteren? Wil je excelleren door te transformeren naar een klantgerichte organisatie? Graag denken wij met je mee hoe wij de klantwaarde van jouw organisatie kunnen verhogen!

Voor vragen of meer informatie over Customer Excellence, kan je contact opnemen met ons team: Mariska Seijsener, Lisanne Gielen, Malou van der Pal, Anouk de Louw of Leonie Jansen.

Deze website maakt gebruik van cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven. Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.