Close

Meet Olivier van Stijn. He talks about his experiences in the past five years at Boer & Croon. You start an assignment with a client and know that you will be leaving again. Where will you end up next year? It's very dynamic.'

Website formaat 1

Gestart als Young Executive

' Nadat ik mijn afstudeeronderzoek heb gedaan bij Boer & Croon ben ik er blijven plakken. Toen ik mijn scriptie aan het afronden was, kwam er een interessante opdracht via Boer & Croon langs en heb ik gelijk gesolliciteerd. Direct na mijn afstuderen ben ik gestart en begonnen met het Young Executive Management Development Programma. Dat laatste was een goede aanvulling op het werk. Het heeft mij veel bewuster gemaakt van mijn eigen gedrag en hielp mij om dit gedrag in bepaalde situaties aan te passen.'
'Je leert ook te doorgronden waar je goed in bent en wat je minder sterke kanten zijn. Ik ben goed in het stellen van de juiste vragen. Dat helpt mij aan het begin van een opdracht om snel te doorgronden wat er speelt. Je komt ook achter minder sterke punten van jezelf. Daar werk je dan aan. De begeleiding is professioneel en omdat je het programma met een vaste groep collega´s volgt, bouw je daar een hechte band mee op. Dat is belangrijk voor de werksfeer. Dat merkte ik al toen ik mijn scriptie aan het schrijven was. Iedereen wilde helpen en toonde zich betrokken.´

Independent and assertive

'In principle, you spend the whole working week with a customer. Although Corona has changed that. You regularly work in the office on Fridays. You are supported by a partner or a counselor, who you can always approach. If you need help, Boer & Croon does wants you to have the assertiveness to seek it. In principle, independence comes first. You are not given rock-hard instructions by a partner, but rather all the space and freedom you need to shape an assignment.'

Varied assignment portfolio

'My first assignments were very diverse. At a large international energy company, for example, I helped with the acquisition and integration of a local player. At Holland Casino I worked on a restructuring to keep the company healthy during the temporary closure of the casinos during the COVID crisis. At a transhipment company, I built a cost price model together with a colleague. Then you have to be able to quickly understand the customer's business and see how to work more efficiently and reduce costs. It is then important that this is implemented, so that people within the company also start using the model. This is how you get a varied portfolio of assignments. That applies to all my colleagues. It is exciting. You don't know what your next role will be and where you will be working. It could be close to home or a long way away, so you might miss your sports training, for example.'