Duurzame opvolging van managementletterpunten

Het is een jaarlijks terugkerend tafereel: de accountant heeft de opzet, bestaan en werking van de processen binnen de organisatie vastgesteld en de bevindingen gerapporteerd. Een aantal punten zijn verbeterd ten opzichte van voorgaand jaar, maar helaas staan er ook veel bekende bevindingen in de lijst. Waarom lukt het niet om een verbeterslag te maken? Welke prioritering moet er aan de punten gegeven worden? Hoe krijg ik mijn medewerkers mee in de nieuwe manier van werken zodat de proceswijzingen een succes worden? En waar haal ik de capaciteit vandaan om snel tot executie over te kunnen gaan?

Herkenbaar? Met meer dan 30 jaar ervaring in het optimaliseren van (financiële) processen en de kennis en expertise als registeraccountant doorgronden we de situatie snel en lossen we deze op.

Hoe gaan we dat realiseren?

Ontdek onze aanpak:

  • Samen prioriteren we de lijst met bevindingen en maken we een planning om de punten op te volgen met duidelijke deadline waarop het vooraf afgestemde resultaat zichtbaar is.
  • Ook bepalen we samen met u of een ‘quickfix’ gepast is of dat de situatie om diepgaandere analyse vraagt om duurzame verbeteringen te realiseren.
  • Vervolgens helpen we met zowel de praktische kant – wie, wat en hoe kunnen de bevindingen verbeterd worden, als de menselijke kant – het meenemen van de betrokken medewerkers in de nieuwe manier van werken.

Het resultaat? Een managementletter waarin de bevindingen vanuit voorgaande jaren zijn opgevolgd, lagere accountantskosten omdat er op de interne processen gesteund kan worden en het allerbelangrijkste: geoptimaliseerde processen en tevreden medewerkers!

Meer informatie

Neem contact op met onze Finance & Technology (Associate) Partners Johan Traa, Kirsten Ariesen-Bakker RA of Marianne Kuiper RA. Wij helpen je graag verder!

Delen

Deze website maakt gebruik van cookies om u een zo goed mogelijke gebruikerservaring te geven. Ga hiermee akkoord door op accepteren te klikken.