Het belang van een goed geïmplementeerd CRM-systeem
Een Nederlandse Zorginstelling kampte met verschillende problemen. Tijdige facturatie bleef uit door een gebrekkig administratief proces met beperkt digitale klantinformatie. Dit resulteerde in veel interne mails om informatie op te vragen en belletjes van klanten die hun administratie niet op orde konden krijgen zonder factuur. De wens ontstond om te gaan werken met een CRM-systeem om zo het order-to-cash (O2C) proces te verbeteren. Dit met als uiteindelijk doel om alle klantinformatie op een plek te hebben, de klant haar factuur op tijd te laten ontvangen en te zorgen dat medewerkers tijd over houden om te bouwen aan een goede relatie met de klant.

Medewerkers meekrijgen voor de veranderde werkwijze
Stappenplan
- Leg het belang van het systeem uit;
- Creëer ambassadeurs die mee willen helpen met de verandering;
- Betrek alle stakeholders nadrukkelijk bij het proces;
- Neem de tijd om op een gestructureerde wijze de nieuwe werkwijze aan alle betrokkenen uit te leggen.
Wat levert deze implementatie uiteindelijk op en wat kunnen andere organisaties hiervan leren?
Bent u ook benieuwd naar de knelpunten in de reis van uw klant? Of staat u voor een moeilijke keuze op het gebied van O2C- en/of CRM-software?
Neem voor meer informatie contact op met Mariska Seijsener | Partner Commercial Excellence of met Johan Traa | Partner Finance & Technology